Svenskar bland Europas starkaste varumärken

april 11, 2008 09:54 by J-P Bank

Två av Europas tre starkaste varumärken är svenska. H&M toppar listan och värderas till 10,4 miljarder euro. Den franska stormarknadskedjan Carrefour kommer på andra plats och Ikea anses vara det tredje starkaste varumärket. Allt enligt varumärkeskonsulterna på Interbrand.

Svenska kläder, eller rättare sagt handlare med kläder, har alltså lyckats inta denna hedervärda position. Att möbler som de båda bokhyllorna Billy och Ivar också går hem internationellt, har vi vetat sedan länge, men att de alltså ses som såpass starka var en nyhet för mig. Grattis!

Läs mer på DN


Just nu värderat 1.6 av 7 människor

  • Currently 1,571429/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kommentarer

Lägg till kommentar


 

[b][/b] - [i][/i] - [u][/u]- [quote][/quote]



Live överblick

september 26. 2017 22:05